<
Adwords adverteren

Adverteren Google Adwords

Adverteren Google Adwords, de meest bekende vorm van het adverteren op internet. Google is nog altijd enorm populair en in Nederland vrijwel uitsluitend gebruikt om te zoeken op het internet. Natuurlijk zijn er meerdere zoekmachines zoals Bing waarvoor Offsource de marketing kan verzorgen, maar dit is eigenlijk alleen kosten-effectief voor grote partijen. Toch is het raadzaam om ook Bing niet uit te sluiten, met Windows 10 zijn er een groot aantal nieuwe gebruikers die de standaard zoekmachine (Bing) gebruiken.

Google Adwords is interessant voor zowel kleine als grote adverteerders. Offsource verzorgt uw Adwords campagne met plezier én resultaat.

Offsource.nl is gecertificeerd voor Adwords door Google. De geldigheid hiervan is te controleren door op voorgaande link te klikken.

Adwords uitbesteden of zelf doen

Het zelf doen van een Adwords campagne heeft als voordeel dat u een goed inzicht zult krijgen in de markt en zoekwoorden waar veel op gezocht wordt.

Het beheren van een Adwords account kost echter veel tijd en met de vele extra mogelijkheden die een aantal keer per jaar worden toegevoegd kan het al snel voordeliger zijn om uw Adwords campagne uit te besteden aan een expert.

Budget bepalen

Elke Adwords campagne begint met het opzetten en uitwerken van een campagne. Daarvoor doen we zoekwoord-onderzoek en bekijken welke woorden goed scoren en mogelijkheden bieden om te adverteren. U geeft zelf een budget aan dat u wilt inzetten om te besteden aan Google Adwords. Uiteraard geven  we hierbij advies.

Werkwijze

1. We bespreken de wensen en het budget

2. We bepalen hoeveel een verkoop, lead of actie door een gebruiker u waard is

3. We zetten de campagne voor u op gebaseerd op ons zoekwoord onderzoek en ervaring

4. We monitoren dagelijks het resultaat van uw campagne en houden conversies bij.

5. We optimaliseren dagelijks zoekwoorden en advertenties om de beste advertenties voor de laagste prijs per klik aan te kunnen bieden.

Opzegtermijn en duur van de overeenkomst

Een overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van drie maanden. Reden hiervoor is dat het optimaliseren van een campagne over het algemeen die periode nodig heeft om echt effectief te zijn. Het is zonde om voor die tijd de overeenkomst al stop te zetten.

Wilt u na drie maanden de overeenkomst opzeggen? Dan geldt een opzegtermijn van 14 dagen vanaf het moment dat uw opzegging bij ons binnen is. Uiteraard is het wel per direct mogelijk de advertenties zelf stop te zetten indien gewenst.

Kosten Adverteren Google Adwords

U bepaalt zelf uw Adwords budget. Daarnaast brengt Offsource beheerkosten in rekening. Deze zijn afhankelijk van de grootte van uw advertentie-campagne. Gemiddeld kunt u rekenen op de volgende kosten:

Budget tot EUR 200 per maand – beheerkosten EUR 50 per maand
Budget tot EUR 500 per maand – beheerkosten EUR 70 per maand
Budget tot EUR 1000 per maand – beheerkosten EUR 90 per maand
Budget tot EUR 5000 per maand – tussen de EUR 120 en EUR 300 per maand
Budget hoger dan EUR 5000 per maand – maatwerk, op aanvraag

No cure no pay mogelijk bij Adverteren Google Adwords?

Voor markten die we goed kennen is het mogelijk op No Cure no Pay basis te werken tegen een vaste vergoeding per verkoop of lead. De standaard beheerkosten vervallen dan en per verkoop of lead wordt afgerekend. Belangrijk hierbij is dat Offsource in dit geval ook actief invloed wil hebben op de webshop of pagina waar de bezoeker terecht komt om optimale prestaties te kunnen garanderen.

Adwords voor kleine partijen

Voor een kleine Adwords campagnes geldt dat het vaak wat moeilijker is om de ideale kosten per convers9e te bepalen. Het volume is immers een stuk lager en je moet daarbij oppassen niet te snel conclusies te trekken op basis van te weinig gegevens. Toch kan adverteren Google Adwords significant bijdragen aan het resultaat, doordat er gericht wordt geadverteeerd.

Adwords voor grote partijen

Naarmate budgetten groter worden is het ook zinvoller om meer te testen met landingpages en te richten op conversie optimalisatie om goede en snelle resultaten te behalen.